-----Sponsorlu Bağlantılar-----
-----Sponsorlu Bağlantılar-----
Teknoloji, internet ve oyun oynama bağımlılığı gün geçtikçe artıyor. Böylelikle de dijital oyun oynama yaşı da düştü. Dijital oyunların bizler üzerinde artı ve eksi yönlerini Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi Sinema ve Televizyon Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Yasin Nar ile değerlendirdik. Peki oyun oynama bozukluğu nedir?
Son yıllarda sosyalleşme aracı olarak görünen uygulamalar çocuklarda ve gençlerde çevrimiçi-sanal oyunlar bizleri “oyun oynama bozukluğuna” sürükledi. Sosyalleşme adı altında çocuklar, gençler ve yetişkinler teknoloji bağımlılığı yaşıyor.
Nar, oyun oynamak yetişkin bireyler dahil tüm insanlığın doğal ihtiyaçları arasındadır diyerek her bağımlılık gibi oyun bağımlılığı da maksadını ve amacını aşan oyuncuya birçok yönden zarar veren bir aşırılık seviyesine geldiğini ve büyük problemlere yol açmakta olduğunu belirtti.
Sanal dünyada eğlence adı altında farklı bir evren olduğunu düşündüğümüz Metaverse hakkında Nar, Metaverse sosyal medyanın ötesi olarak karşımıza çıkmakta olduğunu ileri sürdü. Nar “Henüz bizler sosyal medya ile tanışalı çok uzun zaman geçmemişken bu teknoloji hızla hayatımıza girmeye hazırlanıyor. Bu teknolojinin bize sunacakları konusunda henüz kısıtlı bilgiye sahibiz” dedi. Eğer anlatılanlarla sınırlı kalacaksa elbette toplum üzerinde olumsuz etkilerini göreceğiz diyen Nar “Bu etkiler öncekilerden çok daha yoğun olacak, fakat benim kişisel öngörüm toplumun geneline beklendiğinin aksine fazla yayılamayacağı yönünde, elbette yanılıyor olma ihtimalim oldukça yüksek çünkü hakkında yeterli bilgiye sahip olmadığımızı düşünüyorum” dedi.
Bu oyunları oynamaya başlama yaşı artık yok diyen Nar, ne yazık ki daha konuşmayı öğrenmeden bebeklerin ellerine tablet ve bilgisayarlar veriliyor sözleri üzerinde durdu bunun sonucunda da sosyal problemlerin doğuracağına vurgu yaptı. Bu konu hakkında da uzmanlara atıfta bulunan Nar “Potansiyel problemler ve böyle bireylerin artışından ileride doğacak olan sosyal problemler uzmanları kara kara düşündürtüyor” dedi. Her gün bu konuda araştırmalar yayınlanıyor ve sonuçlar korkunç olduğunu dile getiren Nar, dijital oyunların artı yönünü de “Bağımlılık haline gelmemiş oyun dijital olsa da olmasa da eğlenceli vakit geçirme ve stres yükümüzü azaltmada oldukça iyi yönü var ayrıca fiziksel olarak yanımızda olan oyun arkadaşlarımızla birlikte oynayabileceğimiz dijital oyunlar da mevcut” dedi.
Bu tür oyunları oynamanın sosyalleşme üzerinde olumlu etkileri mutlaka olacaktır sözlerini ileri süren Nar, “burada önemli olan bağımlılık raddesine çıkıp çıkmadığıdır. İhtiyacımızdan fazla tükettiğimiz her şey zehirdir” sözlerini ekledi.
Haber / Ece Sancaklı
Son yıllarda sosyalleşme aracı olarak görünen uygulamalar çocuklarda ve gençlerde çevrimiçi-sanal oyunlar bizleri “oyun oynama bozukluğuna” sürükledi. Sosyalleşme adı altında çocuklar, gençler ve yetişkinler teknoloji bağımlılığı yaşıyor.
“Para ve zaman kaybı ilk görünen kayıp”
Yasin Nar, teknoloji ve oyun bağımlılığının ilk kaybı para ve zaman olduğunu söyledi. Nar “Teknoloji kullananın hizmetinde olduğu zaman olumlu yönleri ile ön plana çıkar ancak dijital devrim sonrası teknoloji geliştikçe kullanan kişiye zarar veren teknolojik ürünlere rastlamaktayız” dedi. Teknoloji ve oyun bağımlılığı psikolojik ve fizyolojik hatta ve hatta sosyolojik olarak bireyi negatif durumda etkilediğini açıkladı.Nar, oyun oynamak yetişkin bireyler dahil tüm insanlığın doğal ihtiyaçları arasındadır diyerek her bağımlılık gibi oyun bağımlılığı da maksadını ve amacını aşan oyuncuya birçok yönden zarar veren bir aşırılık seviyesine geldiğini ve büyük problemlere yol açmakta olduğunu belirtti.
Çağımızın en büyük sorunlarından biri teknoloji bağımlılığı
Çevrimiçi-sanal oyunlar çocukların ve gençlerin sosyalleşme aracı olarak gördüğü uygulamalar ile bağımlılık adı altında çağımızın en büyük sorunu haline dönüşmüştür. Çağımızın en büyük sorunlarından olan teknolojik bağımlılığın sebebini Nar “Teknolojinin sağladığı kolaylığı alışkanlığa dönüşmesi, alışkanlığın ise bağımlılığa dönüşmesinin önünde hiçbir engel kalmayışıdır” diyerek Elbette teknolojinin kolaylık sağlamadan öte eski yöntemlerimizin tamamen yerini alması da göz ardı edilemez ifadelerini ekledi. Dijital teknoloji ürünlerinin henüz insan hayatında çok yeni olması, farkındalık gelişiminin henüz yeteri kadar oluşmaması da bir etken olduğunu söyledi.“Metaverse sosyal medyanın ötesi olarak karşımıza çıkıyor”
Sanal dünyada eğlence adı altında farklı bir evren olduğunu düşündüğümüz Metaverse hakkında Nar, Metaverse sosyal medyanın ötesi olarak karşımıza çıkmakta olduğunu ileri sürdü. Nar “Henüz bizler sosyal medya ile tanışalı çok uzun zaman geçmemişken bu teknoloji hızla hayatımıza girmeye hazırlanıyor. Bu teknolojinin bize sunacakları konusunda henüz kısıtlı bilgiye sahibiz” dedi. Eğer anlatılanlarla sınırlı kalacaksa elbette toplum üzerinde olumsuz etkilerini göreceğiz diyen Nar “Bu etkiler öncekilerden çok daha yoğun olacak, fakat benim kişisel öngörüm toplumun geneline beklendiğinin aksine fazla yayılamayacağı yönünde, elbette yanılıyor olma ihtimalim oldukça yüksek çünkü hakkında yeterli bilgiye sahip olmadığımızı düşünüyorum” dedi.
Oyun oynamanın yaşı artık yok
Bu oyunları oynamaya başlama yaşı artık yok diyen Nar, ne yazık ki daha konuşmayı öğrenmeden bebeklerin ellerine tablet ve bilgisayarlar veriliyor sözleri üzerinde durdu bunun sonucunda da sosyal problemlerin doğuracağına vurgu yaptı. Bu konu hakkında da uzmanlara atıfta bulunan Nar “Potansiyel problemler ve böyle bireylerin artışından ileride doğacak olan sosyal problemler uzmanları kara kara düşündürtüyor” dedi. Her gün bu konuda araştırmalar yayınlanıyor ve sonuçlar korkunç olduğunu dile getiren Nar, dijital oyunların artı yönünü de “Bağımlılık haline gelmemiş oyun dijital olsa da olmasa da eğlenceli vakit geçirme ve stres yükümüzü azaltmada oldukça iyi yönü var ayrıca fiziksel olarak yanımızda olan oyun arkadaşlarımızla birlikte oynayabileceğimiz dijital oyunlar da mevcut” dedi.
Bu tür oyunları oynamanın sosyalleşme üzerinde olumlu etkileri mutlaka olacaktır sözlerini ileri süren Nar, “burada önemli olan bağımlılık raddesine çıkıp çıkmadığıdır. İhtiyacımızdan fazla tükettiğimiz her şey zehirdir” sözlerini ekledi.
Haber / Ece Sancaklı
-----Sponsorlu Bağlantılar-----